Jak zdalnie kreować dobre relacje z Klientami
(wewnętrznymi i zewnętrznymi)
w czasie #homeoffice?
Jednodniowy, intensywny warsztat kompetencyjny opracowany i prowadzony przez Monikę Skrodzką

Motto szkolenia:
Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich współpracowników, Oni zatroszczą się o Twoich klientów! |
Richard Branson | CEO Virgin Group
Wstęp
Takie czasy. W zasadzie wszyscy pracujemy zdalnie. Bez względu na branżę, stanowisko, wiek, płeć, lokalizację firmy i jej wielkość. Pandemia #covid19 fundamentalnie zmieniła charakter naszej zawodowej aktywności i rzeczywistości. Dotychczasowe formy pracy, bezpośrednie, fizycznie współuczestniczące zmieniły się na te zdalne, wirtualne i pośrednie. Zamiast realnych spotkań w biurze, ze współpracownikami z naszego działu oraz innych zespołów, zamiast wspólnych kaw w przerwie na lunch, zamiast spotkań i rozmów z Klientami w realnej rzeczywistości > wszystko stało się zdalne, na odległość z wykorzystaniem telefonu, videoczatu oraz wirtualnych komunikatorów.
Badania i analizy PwC z jesieni 2021 jednoznacznie dowodzą, że praca zdalna, w tzw. rozproszeni obniża efektywność działań zespołowych aż o blisko 40%! To poważna strata, którą im szybciej się, poprzez właściwe działania i zachowania nadrobi i zniweluje, tym bardziej zacznie się osiągać sukcesy w kreowaniu relacji handlowych (sprzedaż, obsługa Klienta)
Praca w formule #homeoffice niesie ze sobą wiele sytuacji, a wręcz zagrożeń, w obliczu których wciąż jeszcze pozostajemy bezradni i nieprzygotowani. Jak sobie z nimi radzić, jak pokonywać przeszkody związane z działaniami zdalnymi i wirtualnymi? Nie możemy na co dzień korzystać z bezpośredniego wsparcia współpracowników z naszego zespołu, komunikacja z osobami z innych działów firmy – realizowana w formule np. telefonicznej lub video czatowej bywa ogromnym wyzwaniem. Podobnie jest w przypadku “spotkań” z Klientami zewnętrznymi, z którymi relacje musimy budować i realizować nie “na żywo” w trakcie faktycznych, fizycznych spotkań ale z pomocą technologii, która choć stara się te kontakty maksymalnie ułatwiać, to jednak niesie ze sobą spore, często kłopotliwe ograniczenia.
Aby radzić sobie z tymi wszystkimi wyzwaniami współczesnego świata – przygotowałam warsztat kompetencyjny, w trakcie którego w praktyczny sposób nauczam, jak jak zdalnie kreować dobre relacje z Klientami (wewnętrznymi i zewnętrznymi) w czasie #homeoffice.
Warsztat realizowany w formule online trwa ok. 5 godzin i adresowany jest do tych wszystkich osób, pracowników, którzy swoją zawodową aktywność realizują w formule pracy z domu. Obejmował będzie swoim zakresem merytorycznym i problemowym m.in. taką tematykę jak:
● Psychologia wpływu społecznego i socjologia relacji
● Argumentacja, perswazja i radzenie sobie z obiekcjami, zastrzeżeniami i obawami Klienta (wewnętrznego i zewnętrznego)
● Zarządzanie emocjami, radzenie sobie ze stresem, presją czasu, asertywność i planowanie zadań w czasie (tzw. zarządzanie czasem)
Szkolenie poprzez maksymalną liczbę angażujących ćwiczeń, analiz, case study – nauczy jego uczestników trwałych i skutecznych w praktyce działania postaw i zachowań, które służyć będą celom szkolenia.
Co istotne – w trakcie zajęć, uczestnicy otrzymają wiele praktycznych wskazówek, rad, a przede wszystkim sprawdzonych i skutecznych narzędzi, pomocnych w efektywnym realizowaniu ustalonych celów i zadań. Spotkaniu przyświecała będzie zasada > minimum nudnej teorii – maksimum przydatnej praktyki!
Ma swoją wartość także i to, że w ramach spotkania, jego uczestnicy dostaną możliwość zrealizowania indywidualnych konsultacji z prowadzącym zajęcia ekspertem – dzięki temu będą mogli rozwiązać swoje problemy, uzyskać wartościowe rady, wskazówki. Otrzymają inspiracje i wsparcie służące faktycznemu rozwojowi kompetencyjnemu w interesującym nas temacie.
Plan szkolenia
Szkolenie rozpocznie wykład wprowadzający w jego zagadnienia – W jaki sposób zdalnie kreować dobre relacje?
Kreatywnie poprowadzony, tak aby wzbudzić w uczestnikach naturalną chęć i autentyczną potrzebę aktywnego udziału w zajęciach. Spełni on także rolę integrującą uczestników wokół tematyki szkolenia, i wynikających z niej celów oraz zadań. Finałem tej części będzie gra szkoleniowa z elementami integracyjnymi > Świat jest pełen dźwięków!
Gra stanowić będzie podsumowanie pierwszej części spotkania. Dzięki niej, uczestnicy szkolenia w przystępnej formule zorientują się w jaki sposób – praktycznie – wykorzystywać zdobytą podczas wykładu wiedzę w codziennym zawodowym działaniu.
Spełni ona także rolę integracyjną, bo poprzez jej efektywną, ale i efektowną formułę – stworzy atmosferę zaangażowania, tak niezbędną dla szkoleniowej aktywności. Gra doskonale wpisuje się w model kształcenia oparty na metodyce Action Learning, w myśl której: powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam, zaangażuj mnie a zrozumiem!
Następnie uczestnicy wezmą udział w części stricte warsztatowej będącej zbiorem najlepszych przykładów – case study – wziętych z zawodowych doświadczeń osób zajmujących się zarządzaniem biznesowymi relacjami oraz rozwojem kompetencyjnym w tych obszarach, a wszystko osadzone będzie w kontekście homeoffice i pracy zdalnej..
Część warsztatowa składać się będzie z modułów tematycznych, a każdy realizowany będzie w aktywnej formule ćwiczeń, quizów, symulacji, case study.
Podsumowaniem każdego modułu tematycznego będzie moderowany FOCUS, dyskusja, w trakcie której uczestnicy będą mogli „na gorąco”, pod okiem prowadzącego zajęcia eksperta – sprawdzić stan swojej wiedzy i umiejętności, doskonalić je i rozwijać, oraz przekonać się o efektywności proponowanych w czasie zajęć rozwiązań.
Baza Dobrych Praktyk
Na finale szkolenia, w trakcie podsumowania, wniosków, konkluzji (dyskusji moderowanej przez prowadzącego zajęcia eksperta) opracowana zostanie tzw. Baza Dobrych Praktyk: katalog sprawdzonych rozwiązań, podpowiedzi i reguł.
Wiedzę tą, uczestnicy szkolenia będą mogli „od zaraz” wykorzystywać w swojej pracy, zaś sam katalog traktować – w pewnym sensie – jako „zawodową ściągę”.
Każdy z uczestników spotkania otrzyma taką Bazę Dobrych Praktyk – tak, aby korzystając z niej, mógł się rozwijać i lepiej kreować relacje.
Założenia ramowe szkolenia:
● Szkolenie jednodniowe ok. 6. godzinne (start godz. 10.00, planowany koniec ok. godz. 16.00. W trakcie szkolenie dwie, kwadransowe przerwy)
● Grupa uczestników – maksymalnie do 10 osób – tak, aby szkolenia miało kameralny, warsztatowy – sprzyjający efektywnej nauce klimat i nastrój.
● Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zestaw materiałów szkoleniowych oraz
pięć praktycznych – przydatnych w codziennej pracy książek (ebooków) tematycznie związaną z problematyką szkolenia oraz certyfikat szkoleniowy.
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszam do podjęcia rozmów i nawiązania współpracy. Z moich obserwacji oraz licznych kontaktów zawodowych jednoznacznie wynika, że na tego typu, oferowany przeze mnie praktyczny warsztat kompetencyjny jest na rynku szkoleniowym duże zapotrzebowanie.
Jestem gotowa przygotować dla Państwa szczegółowy program i plan takiego szkolenia – zaoferujmy go wspólnie Klientom. W (nie tylko) moim przekonaniu – taka oferta spotka się z ich dużym zainteresowaniem.
Proszę o kontakt, informację, czy taką współpracą jesteście Państwo zainteresowani?
Serdecznie pozdrawiam, zapraszam do współpracy
Monika Skrodzka
Tel: monika@monikaskrodzka.pl
Tel: Telefon: (+48) 888 936 576
www.monikaskrodzka.pl