Hasztagi, czyli krótkie słowa lub wyrażenia, zaczynające się od charakterystycznej „kratki” (#) pozwalają użytkownikom wyszukującym lub obserwującym posty łatwo dotrzeć do interesujących ich treści.
Postanowiłam używać własnych hasztagów, dla tematów, które są tak ważne w dzisiejszym świecie, aby można było z łatwością odnaleźć wartościowe materiały.
Jak wiecie prowadzę warsztaty i szkolenia z tematyki nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji biznesowych. Oczywiście, w rzeczywistości jest to rozszerzone o szkolenia z obsługi klienta, zarządzania pracownikami w systemie rozproszonym, tematyki trudnego klienta i skutecznej i przyjemnej dla obydwu stron obsługi klienta i podnoszenia wskaźników efektywności w sprzedaży. Nie będę tu wymieniała wszystkich tematów – zainteresowanych szczegółami zapraszam na swoją stronę internetową > www.monikaskrodzka.pl
O relacjach słów kilka
Relacje czy tego chcemy, czy nie nawiązujemy zarówno zawodowo, jak i prywatnie. Bywa tak, że z różnych przyczyn nie chcemy w nie wchodzić ponad niezbędne minimum, innym razem, czasem wręcz nieświadomie – budujemy je i kreujemy, działając intuicyjnie.
W biznesie, co potwierdzają liczne badania, jako konsumenci oczekujemy personalizacji kontaktu, oferty (produktu/usługi). Chcemy być traktowani indywidualnie. Z drugiej strony, w związku z kolejnymi falami pandemii mamy coraz większe problemy z komunikacją. W czasach powszechnej personalizacji – kontakt bezpośredni jest niezwykle cenny, niezależnie od branży czy specyfiki oferty. Bardzo ważne zarówno w sprzedaży, lojalizacji klienta, ale i po prostu – w dobrej, satysfakcjonującej pracy są nasze relacje z klientami, partnerami biznesowymi oraz współpracownikami.
Uważność, dobre przygotowanie do rozmów (zarówno telefonicznych 📞, z czego szkolę, jak i tych bezpośrednich) stają się poza dobrym produktem/usługą i odpowiednią strategią marki – wyróżnikiem na tle konkurencji. Klienci oczekują personalizacji, są świadomi różnych technik, a dobra relacja pomaga uzyskiwać dobre wyniki, feedback, lojalność klienta i zadowolenie z pracy. Zresztą różne techniki wychodzą z mody a relacje zawsze będą wartością samą w sobie.
Zdrowie psychiczne – dotąd niedoceniane
Zgodnie z najnowszymi przewidywaniami i analizami Deloitte (znajdziecie je pod tym linkiem > https://tiny.pl/9jxlc) – koszty związane ze zdrowiem psychicznym mogą do 2030 r. wynosić ponad 6 bln dolarów rocznie.
Oprócz problemów związanych z chorobą ciała w kontekście Covidu, pojawia się coraz więcej problemów społecznych determinowanych ograniczeniami oraz izolacją, takich jak: izolacje, depresje – dotyczących osób zarówno bezpośrednio dotkniętych chorobą lub stratą bliskich przez covid19 uśmierconych, jak i zmuszonych sytuacją gospodarczo – społeczną do pracy hybrydowej i ograniczania kontaktów, a co za tym idzie również relacji społecznych. Wszystko to źle wpływa na dobrostan psychofizyczny człowieka.
Obok koronawirusa społeczeństwa doświadczają jednocześnie pandemii pogarszającej się kondycji psychicznej. Zdaniem ekspertów Deloitte, “na osiągnięcie takiego stanu samopoczucia, obejmującego zdrowie psychiczne, fizyczne, społeczne i duchowe wpływ mają jednak nie tylko same systemy opieki zdrowotnej, ale także czynniki społeczne, ekonomiczne i środowiskowe.”
Niestety, ale jeszcze do całkiem niedawna, na całym świecie nie doceniano zdrowia psychicznego, minimalizowano wydatki związane z tym obszarem.
„Szacuje się, że do 2030 r. koszty walki z chorobami psychicznymi na świecie wynosić będą ponad 6 bilionów dolarów rocznie.” Szczerze mówiąc nie jestem sobie w stanie wyobrazić tak ogromnych kwot – ale wszyscy wiemy, że to szalenie dużo.
Lepiej zapobiegać niż leczyć
Ze względu na to, że lepiej zapobiegać niż leczyć, poza obszarem służby zdrowia warto samemu, i w swoim najbliższym otoczeniu zadbać o odpoczynek, zmniejszenie poziomu stresu, work life balance oraz relacje międzyludzkie. To się po prostu opłaca. Podejdźmy do tego, jak do biznesu. Inwestycja w zdrowie ma bardzo wysoką stopę zwrotu!
Co ważne, że wg piramidy Maslowa, psychiczne poczucie bezpieczeństwa oraz przynależności, są najważniejsze dla każdego człowieka, zaraz po potrzebach fizjologicznych. A trzeba wiedzieć, że owa potrzeba bezpiecznej przynależności do społeczności, grupy, zespołu, rodziny, jest fundamentem, na którym tworzy się zdrowe relacje.
Własne hasztagi
Zdecydowałam więc, że przy swoich artykułach oraz innych aktywnościach związanych z tematem relacji będę używała hasztagów: #akcjarelacja oraz #zdrowarelacja
Na koniec prośba, taka w sam raz przed zbliżającym się weekendem. Zadbajmy wspólnie o to, aby nasze relacje były dobre, zdrowe i pracowały na rzecz naszego rozwoju, dobrego samopoczucia, bo wszystko to tworzy przecież wartość, także w biznesie.