„Plan nie daje gwarancji doprowadzenia do sukcesu, ale jego brak jest prostym przepisem na porażkę”.

planowanie cel skuteczność

Jedne osoby lubią planować, inne zrobią wszystko aby tego nie robić. Niemniej jeśli jesteś przedsiębiorcą, liderem, czy handlowcem – z czasem nauczysz się to robić, bo inaczej śmiem twierdzić, że nie przetrwasz, albo nie będziesz osiągał swoich celów.

Swoją drogą ostatnio wróciłam do książki „4DX-czyli 4 dyscypliny realizacji– daaawno temu ją polecałam, bo niesie w sobie dużo wartości. Niezależnie czy pracujesz na OKR-ach, czy SMART-ie cel należy rozkładać na etapy i kierunkowo realizować.

Jakieś 2 lata temu uczestniczka moich warsztatów dla managerów, przypomniała wszystkim, że już w „Alicji z krainy czarów”, można było znaleźć motto, że:

„jeśli nie poruszasz się do przodu – wcale nie stoisz w miejscu, tylko się cofasz – bo przecież świat nie stoi w miejscu”

Dlatego warto planować:

-swój czas (także prywatny)

-cele

-kierunki rozwoju (firmy i osobiste)

Wcale nie po to by trzymać się ściśle tych planów, ale by ich nie zgubić i nie siedzieć ciągle w bieżączce, albo w czekaniu na okazję. albo ją stworzysz, albo będziesz mieć szczęście – ale jeśli nie będziesz gotowy – ona przeminie albo jej nawet nie zauważysz.

O ludziach przedsiębiorczych, czyli takich, którzy biorą sprawy w swoje ręce, czasem mówi się jako o ryzykantach. Ja przyznaję, że nie lubię ryzyka, a z sukcesami pozwalam rozwijać biznesy innym. Ostatnio trochę się nad tym zastanawiałam, tym bardziej, że w testach Harrisona, co samą mnie zaskoczyło – wysoko wyszło mi eksperymentowanie. Przyznaję, że chyba pierwszy raz w jakichkolwiek badaniach zostało to poruszone. Myślę, że z eksperymentowaniem jest jak z kreatywnością – każdy ją ma jeśli ma wolną głowę i odpowiednie warunki – zaufania i bezpieczeństwa. Tak, także to daje odpowiednie planowanie – bo dzięki temu masz czas i ramy, które dają Ci wolność koncepcyjną.

Chyba każdy z nas, nie raz rozmawiając sam ze sobą stwierdzał „A co najgorszego może się stać”? Okazywało się, że niewiele.

W biznesie możemy ryzykować sporo – pod warunkiem, że wiemy o jaką stawkę gramy i ile jesteśmy w stanie poświęcić (nie zawsze chodzi o finanse – te paradoksalnie zwykle można ułożyć – oczywiście wszystko z głową). Dlatego eksperymentowanie jest ważne – bez niego nie było by innowacji. Nawet ono jednak wymaga wcześniej planowania – byśmy mieli na to po prostu przestrzeń.

Tak – nikt nie lubi administracji – ja też mam dużo lepszych zajęć. Niemniej jeśli zaczniesz planować:

osiągniesz lepsze wyniki w krótszym czasie – często samo wyznaczanie kierunku wiele daje

-zobaczysz ścieżki, które mogą prowadzić Cię do celu

-zwolnisz swój mózg (tak planowanie dla mózgu działa podobnie jak delegowanie – nawet jeśli robisz to tylko w kalendarzu)

-stwarzasz procesy, które możesz poprawiać

– zarządzasz ryzykiem

-ułatwiasz w firmie i samemu sobie komunikację i motywację do działania

-masz więcej czasu na inne rzeczy (a to czas jest moim zdaniem najcenniejszym zasobem:).

Planowanie jest więc w biznesie jest nie tylko działaniem prewencyjnym, chroniącym przed potencjalnymi problemami, ale także narzędziem napędzającym wzrost i rozwój. Więc warto to robić.

Przy okazji zapraszam Cię do mojego starszego, ale szerszego wpisu w tym temacie:)

„Planowanie pozwala zrealizować cele i przeżyć”

Zgodnie z zapowiedzią nowy artykuł znajdziesz co miesiąc w 3 piątek miesiąca + jak zawsze polecenie książkowe. Biuletyn będzie nadal co tydzień, bo tematy, które opracowuję nie przeterminowują się, podobnie jak rekomendowane materiały wideo, więc pozwolę sobie je przypominać:) Ze względu na prace, współprace i plany – chcę utrzymać jakość biuletynu:)

Gdybym mogła Ci pomóc w swoich tematach – zapraszam:)

🔴Jeśli Ty chcesz osiągnąć sukces w swojej drodze – zapraszam Cię serdecznie na 5 moich spotkań:)

Możesz zapytać uczestników poprzednich edycji (albo sprawdzić rekomendacje) – jak to wyglądało, kolejna właśnie się rozpoczęła, więc ja zapraszam Cię do udziału w 3 edycji.

Te 5 spotkań i praca w międzyczasie – ich projektowa, nad zadaniami, moja konsultacyjna, spotkania grupowe – działo się dużo, ale najważniejsze dla mnie jest to, że poukładali sobie dużo rzeczy – w tym spójność marki, swoje produkty/ usługi, budowanie marki eksperta.

Jednoznacznie powiedzieli – że było warto – a to dla mnie najważniejsze – bo za każdym działaniem powinna stać wartość:) Zresztą o to jak pracowaliśmy i co się działo, możesz zapytać ich bezpośrednio:)

Zapraszam! Szczegóły znajdziesz tutaj:

https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/1612mastermind15311918211216/

Dostępna będzie grupa już tylko popołudniowa:)

Przypominam też o moim kursie online „Trudny klient rozpracowany”. Kawał wiedzy i ćwiczeń, opakowany w bardzo przystępny sposób:)

https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/kurs-online-11509934947/

Wczoraj publikowałam mój wywiad w temacie hejtu. Serdecznie zapraszam na mój zawodowy profil Monika Skrodzka aby obejrzeć. A już w przyszłym tygodniu zapraszam Cię do udziału w zabawie z nagrodami:).

Kolejnym gościem mojego wywiadu z cyklu #Monikapoleca będzie Jacek Santorski psycholog społeczny i biznesu, mentor, przedsiębiorca, psycholog społeczny i biznesu, mentor, przedsiębiorca, Dyrektor Programowy Akademii Psychologii Przywództwa oraz założyciel Values Consulting.

Chyba nie muszę przekonywać – jak wartościowa będzie to rozmowa:)

Zapisz się na bezpłatne wydarzenie na LI lub FB – aby nie przeoczyć.

Przeczytaj podobne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *