Jedne osoby lubią planować, inne zrobią wszystko aby tego nie robić. Niemniej jeśli jesteś przedsiębiorcą, liderem, czy handlowcem – z czasem nauczysz się to robić, bo inaczej śmiem twierdzić, że nie przetrwasz, albo nie będziesz osiągał swoich celów.
Swoją drogą ostatnio wróciłam do książki „4DX-czyli 4 dyscypliny realizacji” – daaawno temu ją polecałam, bo niesie w sobie dużo wartości. Niezależnie czy pracujesz na OKR-ach, czy SMART-ie cel należy rozkładać na etapy i kierunkowo realizować.
Jakieś 2 lata temu uczestniczka moich warsztatów dla managerów, przypomniała wszystkim, że już w „Alicji z krainy czarów”, można było znaleźć motto, że:
„jeśli nie poruszasz się do przodu – wcale nie stoisz w miejscu, tylko się cofasz – bo przecież świat nie stoi w miejscu”
Dlatego warto planować:
-swój czas (także prywatny)
-cele
-kierunki rozwoju (firmy i osobiste)
Wcale nie po to by trzymać się ściśle tych planów, ale by ich nie zgubić i nie siedzieć ciągle w bieżączce, albo w czekaniu na okazję. albo ją stworzysz, albo będziesz mieć szczęście – ale jeśli nie będziesz gotowy – ona przeminie albo jej nawet nie zauważysz.
O ludziach przedsiębiorczych, czyli takich, którzy biorą sprawy w swoje ręce, czasem mówi się jako o ryzykantach. Ja przyznaję, że nie lubię ryzyka, a z sukcesami pozwalam rozwijać biznesy innym. Ostatnio trochę się nad tym zastanawiałam, tym bardziej, że w testach Harrisona, co samą mnie zaskoczyło – wysoko wyszło mi eksperymentowanie. Przyznaję, że chyba pierwszy raz w jakichkolwiek badaniach zostało to poruszone. Myślę, że z eksperymentowaniem jest jak z kreatywnością – każdy ją ma jeśli ma wolną głowę i odpowiednie warunki – zaufania i bezpieczeństwa. Tak, także to daje odpowiednie planowanie – bo dzięki temu masz czas i ramy, które dają Ci wolność koncepcyjną.
Chyba każdy z nas, nie raz rozmawiając sam ze sobą stwierdzał „A co najgorszego może się stać”? Okazywało się, że niewiele.
W biznesie możemy ryzykować sporo – pod warunkiem, że wiemy o jaką stawkę gramy i ile jesteśmy w stanie poświęcić (nie zawsze chodzi o finanse – te paradoksalnie zwykle można ułożyć – oczywiście wszystko z głową). Dlatego eksperymentowanie jest ważne – bez niego nie było by innowacji. Nawet ono jednak wymaga wcześniej planowania – byśmy mieli na to po prostu przestrzeń.
Tak – nikt nie lubi administracji – ja też mam dużo lepszych zajęć. Niemniej jeśli zaczniesz planować:
–osiągniesz lepsze wyniki w krótszym czasie – często samo wyznaczanie kierunku wiele daje
-zobaczysz ścieżki, które mogą prowadzić Cię do celu
-zwolnisz swój mózg (tak planowanie dla mózgu działa podobnie jak delegowanie – nawet jeśli robisz to tylko w kalendarzu)
-stwarzasz procesy, które możesz poprawiać
– zarządzasz ryzykiem
-ułatwiasz w firmie i samemu sobie komunikację i motywację do działania
-masz więcej czasu na inne rzeczy (a to czas jest moim zdaniem najcenniejszym zasobem:).
Planowanie jest więc w biznesie jest nie tylko działaniem prewencyjnym, chroniącym przed potencjalnymi problemami, ale także narzędziem napędzającym wzrost i rozwój. Więc warto to robić.
Przy okazji zapraszam Cię do mojego starszego, ale szerszego wpisu w tym temacie:)
„Planowanie pozwala zrealizować cele i przeżyć”
Zgodnie z zapowiedzią nowy artykuł znajdziesz co miesiąc w 3 piątek miesiąca + jak zawsze polecenie książkowe. Biuletyn będzie nadal co tydzień, bo tematy, które opracowuję nie przeterminowują się, podobnie jak rekomendowane materiały wideo, więc pozwolę sobie je przypominać:) Ze względu na prace, współprace i plany – chcę utrzymać jakość biuletynu:)
Gdybym mogła Ci pomóc w swoich tematach – zapraszam:)

🔴Jeśli Ty chcesz osiągnąć sukces w swojej drodze – zapraszam Cię serdecznie na 5 moich spotkań:)
Możesz zapytać uczestników poprzednich edycji (albo sprawdzić rekomendacje) – jak to wyglądało, kolejna właśnie się rozpoczęła, więc ja zapraszam Cię do udziału w 3 edycji.
Te 5 spotkań i praca w międzyczasie – ich projektowa, nad zadaniami, moja konsultacyjna, spotkania grupowe – działo się dużo, ale najważniejsze dla mnie jest to, że poukładali sobie dużo rzeczy – w tym spójność marki, swoje produkty/ usługi, budowanie marki eksperta.
Jednoznacznie powiedzieli – że było warto – a to dla mnie najważniejsze – bo za każdym działaniem powinna stać wartość:) Zresztą o to jak pracowaliśmy i co się działo, możesz zapytać ich bezpośrednio:)
Zapraszam! Szczegóły znajdziesz tutaj:
https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/1612mastermind15311918211216/
Dostępna będzie grupa już tylko popołudniowa:)


Przypominam też o moim kursie online „Trudny klient rozpracowany”. Kawał wiedzy i ćwiczeń, opakowany w bardzo przystępny sposób:)
https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/kurs-online-11509934947/

Wczoraj publikowałam mój wywiad w temacie hejtu. Serdecznie zapraszam na mój zawodowy profil Monika Skrodzka aby obejrzeć. A już w przyszłym tygodniu zapraszam Cię do udziału w zabawie z nagrodami:).
Kolejnym gościem mojego wywiadu z cyklu #Monikapoleca będzie Jacek Santorski psycholog społeczny i biznesu, mentor, przedsiębiorca, psycholog społeczny i biznesu, mentor, przedsiębiorca, Dyrektor Programowy Akademii Psychologii Przywództwa oraz założyciel Values Consulting.
Chyba nie muszę przekonywać – jak wartościowa będzie to rozmowa:)
Zapisz się na bezpłatne wydarzenie na LI lub FB – aby nie przeoczyć.


