Sekrety skutecznych rozmów. Personalizacja i schematy jako narzędzia sukcesu”

skrypt schemat klienting AkcjaRelacja Monikapoleca efektywność

Czy skrypty rozmów są pase?

Moim zdaniem nie:). Oczywiście, że się przed nimi bronimy, wytaczając argumenty:

-indywidualizacji,

-odróżnienia od bota

-wyróżników

Tylko w mojej ocenie schematy pomagają nam w:

– utrzymywaniu jakości

– skupieniu się na rozmówcy

– nie zgubieniu celu (co przy dobrych relacjach biznesowych wcale nie jest oczywistością, a ma ze sobą współpracować a nie się kanibalizować:).

Schemat jako procedura

Czyli to nic innego jak dobra procedura – a te już na szczęście doceniamy w biznesie, niezależnie czy chodzi o sprzedaż, obsługę klienta, rekrutację, ocenę roczną, czy rozmowy 1:1 albo negocjacje handlowe.

Oczywiście jest tu haczyk – muszą to być dobre schematy, dostosowane do rozmówcy, branży, sytuacji. Tak naprawdę sama uwielbiam pracować na mapach myśli i właśnie taką metodę polecam moim klientom.

Wtedy nie robisz schematu, kojarzonego niegdyś z firmami telekomunikacyjnymi (takim skryptom nadal jestem przeciwna, bo nie mają sensu w dzisiejszej rzeczywistości), a działasz realnie, nie gubisz wątków, możesz się tym bawić, nie tracąc rezonu (w razie czego). A poczucie bezpieczeństwa w spotkaniach czy rozmowach jest szczególnie ważne.

Zresztą nie dalej jak wczoraj rozmawiałam o tym z moim klientem, który jako przedsiębiorca sam także rozmawia ze swoimi klientami, ale będzie rozszerzał dział i zatrudniał kolejną osobę dedykowaną do tego. Oczywiście, że nowa osoba będzie musiała znaleźć swój sposób i styl, ale dzięki takiemu schematowi, co i jak działa – jakie pytania, zdania, w jaki sposób prowadzona rozmowa – wiemy, że przebiegnie to z sukcesem. W końcu tylko uświadomione, powtarzalne a najlepiej spisane procesy możemy poprawiać – by pracować efektywniej, ale i z większą przyjemnością dla siebie.

Sama też spisuję schematy dla siebie, a jeszcze nikt nie powiedział mi, że to co robię brzmi sztucznie, wręcz każdy zwraca uwagę na indywidualizację i skupienie na drugiej stronie.

Więcej informacji znajdziesz w moim artykule

Zapraszam Cię więc serdecznie do mojego dłuższego artykułu w temacie. W końcu pewne rzeczy się nie terminują:

„Dlaczego rozmowa telefoniczna musi być szyta na miarę”

🔴 Więcej takich materiałów znajdziesz w różnej formie na mojej stronie www.MonikaSkrodzka.pl oraz na LinkedIn Monika Skrodzka (zaobserwuj) lub na moim zawodowym profilu Monika Skrodzka.

🔴”-Monika, zastanawiam się, czy to dobry czas na zmiany, na konsultacje, bo u mnie zaraz szczyt sezonu? – w tym tygodniu takie pytanie postawił mój klient

-A kiedy Twoim zdaniem będzie dobry moment?

-Nie wiem, ale poza sezonem gonię w piętkę za klientami, więc chciałbym inaczej to poukładać.

-Czyli nigdy nie będziesz miał dobrego momentu? A pamiętaj, że u mnie tak samo ważne co spotkania jest wdrażanie, więc musisz mieć na to czas.

-Zaczynamy. W końcu po coś z Tobą rozmawiam.”:)

To moja rozmowa z tego tygodnia, z moim potencjalnym klientem, który stał się realnym:).

Jeśli Ty chcesz ruszyć z miejsca zapraszam:) Wiesz mi, nigdy nie będzie lepszego czasu niż dzisiaj. Sprawdź sam po moich klientach:)

https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/1612mastermind15311918211216/

W zeszłym tygodniu publikowałam mój wywiad z Arkiem Bednarskim (autorem bestsellera “Mistrz sprzedaży”), na który zapisało się ponad 1000 osób:)

Tradycyjnie w tym tygodniu, na moim zawodowym profilu na LinkedIn trwa wyzwanie ze świetnymi nagrodami!

🔴Znajdziesz je na moim zawodowym profilu na LI, odpowiedz na pytanie “Jakie 3 cechy powinien Twoim zdaniem posiadać Mistrz Sprzedaży (i dlaczego akurat te)”?

Mój wywiad z Arkiem, znajdziesz tutaj: https://www.monikaskrodzka.pl/index.php/2024/06/13/mistrz-sprzedazy-w-praktyce-czyli-prawdziwy-handlowiec-dzisiaj-wywiad-arkadiusz-bednarski-monika-skrodzka/

🔴Jeśli interesują Cię tematy:

-rekrutacji

-rozwoju w IT

-budowania dobrej kultury organizacyjnej

To zapraszam Cię serdecznie do kolejnego wywiadu z cyklu #Monikapoleca.

Moją rozmówczynią jest Magda Adamiak – Head of People & Capabilities Team w Enxoo.

Porozmawiamy na temat:

“Od Juniora do Seniora – pozyskiwanie i rozwój talentów w konsultingu IT”. 

Temat na czasie, a Magda jest niezwykle doświadczoną kobietą z ludzką twarzą HR i mega praktycznym podejściem. Zresztą zawsze do mojego okienka zapraszam sprawdzone osoby – więc bardzo polecam

Aby nie przeoczyć zapisz się na bezpłatne wydarzenie na LI lub FB 🙂

Przeczytaj podobne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *