Lubisz rozmawiać o pieniądzach?
Pewnie to zależy w jakiej sytuacji:).
Jeśli chodzi o rekrutację – uważam, że powinno się o nich rozmawiać od początku. To jasność i gwarancja dobrze zainwestowanego czasu dla obu stron.
Jeśli chodzi o sprzedać – rozmowy o cenach zwykle są ważne i drażliwe jednocześnie.
Z doświadczenia wiem, że wiele zależy od branży, produktu, usługi, sposobu podejmowania decyzji przez klienta, świadomości itp.
Oczywiście, że docelowo powinno chodzić o to, aby klient otrzymał po prostu realną wartość z transakcji. Żeby tak było zawsze warto zaczynać od dobrego badania potrzeb.
Nie oszukujmy się – wtedy jest łatwiej zabezpieczyć konkretną potrzebę, realnie pomóc i domknąć transakcję, a jeśli zupełnie rozmijamy się w budżecie czy oczekiwaniach wcześniej zdyskwalifikować klienta. Tak – zbyt wczesne odpuszczanie nie ma sensu, bo my jako klienci zawsze mamy „tarczę”, ale nonsensem jest też tracenie czasu i energii na klientów bez potencjału zakupowego (tak to powinno być też odpowiednio wcześniej zaprojektowane i ułożone, ale też nie zawsze pracujemy na „ciepłych leadach”). To też ogromna bolączka moich klientów – którzy mają szerokie bazy kontaktów z niewyjaśnioną sytuacją i zaburzonymi danymi (chociażby konwersji – o ile ją mierzą – bo to niestety nie dla wszystkich jest oczywiste:). Zresztą czy tego chcesz czy nie – sprzedaż to statystyka, połączona z dobrą strategią.
Oczywiście jeśli korzystasz z Sandlera, czy SPIN-a to o cenie mówisz później. Bywa też jednak tak, że mówisz o niej od początku – także po to by nie tracić zaufania klienta, szczególnie jeśli produkt jest zwyczajnie „prosty” (więc nie pójdziesz w dużą personalizację) a klient pyta:). W razie wątpliwości „odwróć stolik” i pomyśl jaką czujnością wykazujesz się, czując, że druga strona coś ukrywa.
Zapraszam Cię do mojego artykułu TUTAJ– opartego właśnie o takie sytuacje:)
„5 powodów dlaczego warto rozmawiać o cenie”
O badaniu potrzeb i innych metodach sprzedażowych znajdziesz moje materiały w innych częściach. Oczywiście jeśli potrzebujesz wsparcia w tych tematach – serdecznie zapraszam:)

🔴Jeśli Ty chcesz osiągnąć sukces w swojej drodze – zapraszam Cię serdecznie na 5 moich spotkań:) To już ostatni moment:)
Możesz zapytać uczestników poprzednich edycji (albo sprawdzić rekomendacje) – jak to wyglądało, kolejna właśnie się rozpoczęła, więc ja zapraszam Cię do udziału w 3 edycji.
Te 5 spotkań i praca w międzyczasie – ich projektowa, nad zadaniami, moja konsultacyjna, spotkania grupowe – działo się dużo, ale najważniejsze dla mnie jest to, że poukładali sobie dużo rzeczy – w tym spójność marki, swoje produkty/ usługi, budowanie marki eksperta.
Jednoznacznie powiedzieli – że było warto – a to dla mnie najważniejsze – bo za każdym działaniem powinna stać wartość:) Zresztą o to jak pracowaliśmy i co się działo, możesz zapytać ich bezpośrednio:)
Zapraszam! Szczegóły znajdziesz tutaj:
https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/1612mastermind15311918211216/
Dostępna będzie grupa już tylko popołudniowa – nie zastanawiaj się i poczuj, że świadomie układasz swój biznes i ruszasz z miejsca:)

Wczoraj publikowałam mój wywiad z cyklu #Monikapoleca z Jacek Santorski -psychologiem społecznym i biznesu, mentorem, przedsiębiorcą, Dyrektorem Programowym Akademii Psychologii Przywództwa oraz założyciel Values Consulting. Cały materiał znajdziesz TUTAJ. Przypominam też, że od poniedziałku tradycyjnie na moim zawodowym profilu na LinkedIn Monika Skrodzka (warto obserwować) – rusza wyzwanie z nagrodami:)

Kolejny wywiad z cyklu #Monikapoleca w temacie sprzedaży z Arek Bednarski -trenerem sprzedaży i biznesu, autorem bestsellera „Mistrz sprzedaży” już w czerwcu:) Bardzo polecam. Zapisz się na bezpłatne wydarzenie na LI lub FB – aby nie przeoczyć.


Przypominam też o moim kursie online „Trudny klient rozpracowany”. Kawał wiedzy i ćwiczeń, opakowany w bardzo przystępny sposób:)
https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/kurs-online-11509934947/

