Jak dotrzeć do osób decyzyjnych?

sekretariat osoba decyzyjna sprzedaż #AkcjaRelacja

Jak często Twój pracownik mówi:

„tam nie można porozmawiać z osobą decyzyjną”

albo Ty sam tłumaczysz sobie, że wszystko byłoby prostsze, gdybyś mógł/a porozmawiać bezpośrednio?

 Temat się nie starzeje, bo nawet w tym tygodniu podczas prowadzonych konsultacji usłyszałam, że „ja nawet mogę rozmawiać z osobami, które znam, który były moimi klientami, ale do nowych osób nie chcę chodzić, dzwonić…chciałabym aby sprzedaż była naturalna” (no i taka właśnie powinna być:).

W codziennym życiu i biznesie oczekujemy szacunku do naszego czasu. Stał się on walutą przetargową w wielu kwestiach, wiemy, że nie jest z gumy i z każdym rokiem uświadamiamy sobie jego upływ.

W biznesie wyceniamy go monetarnie a więc tym bardziej szukamy wydajności i drogi na skróty. Oczywiście jeśli chodzi o nas, bo w przeciwną stronę mówimy o asertywności i zarządzaniu czasem:).

Wszystko opiera się na sprzedaży, a ta często zależy od rozmowy z właściwymi osobami, do których chcemy się dostać. To te bezpośrednio podejmujące decyzje.

Nie bez powodu w swojej pracy stosujemy różne filtry, sita, czy osoby, dzięki którym oszczędzamy nasz czas.

Dodatkowo nie lubimy odrzuceń, a już na pewno nie w przedbiegach. Tak właśnie traktujemy recepcję, rejestracje, stanowiska asystenckie i wszystko to co uważamy, że stoi nam na drodze do sukcesu.

Dlatego dziś przypominam swój artykuł (kliknij aby go przeczytać):

„Nie taki sekretariat straszny jak go malują”

Temat nadal jest bardzo aktualny, bo w zasadzie wszędzie gdzie prowadziłam warsztaty ze sprzedaży, pojawiało się pytanie :

„jak najszybciej dotrzeć do osoby decyzyjnej” czytaj „jak obejść pośredników” (w tym najczęściej sekretariat).

A przypominam, że w większości w moich szkoleniach biorą udział specjaliści, którzy z „niejednego pieca chleb jedli”.

Dlatego powtarzam – jeśli nie możesz/ umiesz czegoś obejść, naucz się z tego korzystać. Jeśli umiesz budować dobre relacje biznesowe, w większości przypadków zyskasz ambasadorów swojej marki. Tu oczywiście nie zawsze znasz kontekst i relacje wewnątrz firmy, ale wierz mi dobre sprzedanie Twojej oferty przez kogoś lubianego/ cenionego wewnątrz firmy – robi robotę:). Nie musisz pracować stricte w sprzedaży aby to sprawdzić. Pomyśl jak rekomendacja bądź „kwaśna mina” Twojego kolegi/ koleżanki z pracy decydowała o Twoim podejściu, kiedy to Ty miałeś/aś podjąć decyzję. Nastawienie ma znaczenie a priorytety często nadajemy sami, bądź nadają nam je inni (bo jak często nie mamy na coś czasu, a ile razy po prostu nie mamy motywacji wewnętrznej lub zewnętrznej?).

Aktualizując zdradzę Ci, że podobnie jak Ty masz za zadanie sprzedać, umówić spotkanie, zabezpieczyć potrzeby – tak rolą drugiej strony jest właśnie filtrowanie i oszczędzanie czasu przełożonego bądź osób z innych działów, aby mogli skupić się na swojej pracy. Zwykle dla nich to też nie jest wygodne – i to wiem z doświadczeń osób, które szkoliłam z drugiej strony – z asertywności i negocjacji.

Sama przez lata byłam jednym z najlepszych handlowców w kilku firmach i zarządzałam sprzedażą (dziś często pomagam ją układać w mniejszych i większych firmach). Wierz mi – jeśli potrafisz zjednać sobie (co uprzyjemni Twoją pracę) osoby z recepcji, czy ochrony (tak to kopalnia wiedzy o firmie) – jesteś w stanie szybciej kwalifikować kontakty, robić własne cele, realnie pomagając w realizowaniu celów klientów (a o to docelowo powinno chodzić w każdym biznesie – o prawdziwą pomoc i wsparcie). No i nie jest to mrzonka – bo jeśli sam/a nie wierzysz w swój produkt/usługę warto zmienić pracę, albo firmę:). Tak to też wiem z doświadczenia:). Jeśli będziesz pracować nad empatią – łatwiej będzie Ci się pracowało i będzie to widoczne w wynikach (także tych finansowych).

Przeczytaj artykuł i daj znać, jakie Ty masz doświadczenia w tym zakresie?

🔴Wczoraj potwierdzając warsztaty, które mam prowadzić w listopadzie, osoba zlecająca je zdziwiła się pytając o inne terminy – że po prostu jest u mnie z nimi ciężko – realnie to kilka dni w miesiącu dziś bardziej planowane jako dni administracyjne – w trakcie których bynajmniej się nie nudzę (chociaż mnie osobiście bardzo to cieszy).

Wynika to z kilku względów:

-swój kalendarz planuję z wyprzedzeniem

-od kilku miesięcy ograniczyłam ilość prowadzonych warsztatów (ze względów prywatnych i logistykę związaną z dziećmi) na rzecz konsultacji. Uwielbiam wszystkie formy, które prowadzę, ale konsultacje pomagają mi zarówno pomaganie w całym procesie, są przewidywalne, jak i lubię takie mocniejsze relacje biznesowe, kiedy mogę nie tylko doradzać, ale też pomagać implementować

-po prostu mam klientów

Niemniej jedno i drugie daje mi ogromną satysfakcję i wyniki (możesz zajrzeć do moich rekomendacji). Dlatego jeśli chcesz zacząć ze mną współpracować, najszybszym terminem jest mastermind (który jest świetnym procesem – było już kilka edycji i możesz nie tylko przeczytać rekomendacje ale także zobaczyć, co w praktyce dał uczestnikom/ i uwaga – aktualnie najtańszym moim produktem – więc skorzystaj przed podniesieniem ceny:)

https://akademia.monikaskrodzka.pl/produkt/1612mastermind15311918211216/

Jeśli masz pytania – zapraszam!

PS.Tak chwalę się tym, bo jestem w tym miejscu także dlatego, że kilka lat temu zaczęłam świadomie budować swoją markę osobistą (a Tobie mogę dać przepis na Twoją własną na skróty:)

🔴Przypominam także, że po ostatnim wywiadzie z cyklu #Monikapoleca – jak zawsze trwa wyzwanie z nagrodami na moim zawodowym profilu LinkedIn🙂

Zapraszam serdecznie do udziału!

Pod postem na LinkedIn (tutaj) odpowiedz na pytanie: „Jakie talenty uważasz za umiejętności jutra w biznesie?”

-pierwsze – do zdobycia konsultacja z Magda Adamiak (polecam zarówno w temacie HR, jak i IT – wierz mi to nie lada gratka) -uzyska osoba, której komentarz zdobędzie najwięcej tzw. lajków.

– drugie miejsce – duży, składany koc piknikowy Enxoo (u nich wszystko jest wysokogatunkowe, więc polecam)

-trzecie miejsce – dres (rozmiar oczywiście dostosowany do zwycięzcy  i drugie miejsce wybierze Magda, trzecie ja. Na odpowiedzi czekamy do niedzieli do godziny 21.00:) Wyniki jak zwykle w poniedziałek. Ciekawa jestem Waszych odpowiedzi:). W końcu tyle się mówi o talentach, umiejętnościach jutra i warto pracę pod nie układać. Zapraszam do udziału!

Cały wywiad z Magdą znajdziesz tutaj.

🔴Kolejny wywiad z cyklu #Monikapoleca już w sierpniu i będzie dotyczył typów osobowości w praktyce – życiu i biznesie. Moim gościem będzie Andrzej Zdanowski , więc zapisz się TU aby nie przeoczyć:) 

Przeczytaj podobne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *